←−−−−

 

A VÁLLAKOZÁS manapság nagy divat. Sokaknak van olyanja, akár több is. Tőlem is szokták kérdezni, hogy „Miért nem csinálsz egy vállalkozást?” Mintha az olyasvalami lenne, mint teszem azt, megkötni egy pulóvert. A pulóverhez 3 dolog kell: egy szabásminta-féle, fonal+kötőtű és kötni tudás.

Nem rendelkezem átfogó ismeretekkel a vállalkozásokról, de úgy gondolom, hogy egy vállalkozás beindításához is 3 dologra mindenképpen szükség van:

1)      ötlet

2)      a beindításhoz szükséges tőke

3)      reklám, a vállalkozás menedzselése

    Ezen kívül én még fontosnak tartom a vállalkozó léthez elengedhetetlen (4) habitust.

Nos, nekem ebből a 3 (vagy 4) kellékből 3 (vagy 4) hiányzik.

1)      Az, hogy nincs ötletem, még hagyján. Ha most hirtelen kipattanna az agyamból egy hihetetlenül briliáns, tömegek számára vonzó termék előállítására vonatkozó (és itt most „termék” alatt érthetünk bármit, a vécékefétől kezdve a nyelvtanításon át egy Nobel-díj esélyes könyv megírásáig mindent, legyen az ténylegesen előállított eszköz, szellemi termék, szolgáltatás vagy akármi) ötlet, fogalmam sincs, hogyan kezdjek hozzá a kivitelezéshez. Nyilván utána lehetne nézni, meg lehetne tanulni – ahogy sok, úgynevezett „kényszervállalkozó” teszi nap mint nap. De hát az elmúlt 8 hónapban, bármennyit törtem is fejem, nem jutott eszembe semmi a postarabláson kívül, de ahhoz túl beszari vagyok, és az erkölcsi érzékem is jócskán berzenkedik ellene, úgyhogy ez kilőve.

2)      A beindításhoz szükséges tőkeigényről nálam sokkal okosabbak már írtak. Blogtársam részletesen felsorolja a költségeket, amelyekkel egy cégalapítás jár, és akkor még nem állítottam elő semmit, csak jeleztem az eziránt érdeklődőknek, hogy szeretnék valamit csinálni. De ha ténylegesen elő akarok állítani valamit, ami nem irodalmi termék, akkor vannak még egyéb kiadások, mint nyersanyag, miegymás, ezt nem részletezem. Anyagiakkal viszont nem vagyok bőségesen ellátva, mint egy korábbi posztban írtam volt, tavasz végéig voltak elegendőek a tartalékaim, munkanélküliként, asszem, hitelképes se nagyon vagyok. Úgyhogy itt most megfenekleni látszana a dolog, ha lenne ötletem.

3)      Nos, tegyük fel, hogy megszületett a nagy ötlet, csináltam egy pofás kis Bt-t vagy Kft-t, esetleg egyéni vállalkozóként kívánom előállítani a terméket, beindult az üzem, igenám, de hogyan hozzam a nagyvilág tudomására, hogy itt van az életelixír, a minden bajt meggyógyító csodaszer, a bölcsek köve, csak tessék-tessék? Hirdessem újságban? Neten? Áruljam az ilyen-olyan MLM-től egyébként is hideglelést kapó ismerősöknek? Béreljek egy butikot? Szórjam tele a villanyoszlopokat, buszmegállókat gerilla-cetlikkel?

És ezzel elérkeztünk az ötlet hiánya utáni második legkínzóbb hiányosságomhoz, nevezetesen a habitusomhoz. Erről egy másik poszt fog szólni.

−−−−→


 

 

Címkék: pénz ötlet vállakozás bölcsek köve

A bejegyzés trackback címe:

https://50korul-munkanelkul.blog.hu/api/trackback/id/tr442194321

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2012.03.26. 21:58:39

Tudok egy honlapot, amelyen akár több száz, vagy több ezer dollárt is lehet keresni! Minden általad beléptetett tag után 25, illetve 50 dollárt kapsz, valamint minden hónapban rendszeresen a tagok után, illetve vezetői jutalékot. Mindezt a belépési csomagtól függően. Hamar elérhető az 1000 dolláros szint! Ragadd meg a szerencséd regisztrálj és keress még a mai napon a mellékelt honlapon. Mellékesen a honlap egyéb szolgáltatásait is hasznosíthatod!
FM0204.iwowwe.com
süti beállítások módosítása